Jump to content
An Old School Catholic Message Board

Praten Over Roepingen


puellapaschalis

Recommended Posts

puellapaschalis

Ok, nu zijn er drie :)

En misschien is dit topic meer om te zorgen dat Margriet meer Nederlands kan, dan over roepingen zelf. Muwah :lol_roll:

Link to comment
Share on other sites

FiereMargriet

[quote name='puellapaschalis' post='1752775' date='Jan 16 2009, 02:18 AM']Ok, nu zijn er drie :)

En misschien is dit topic meer om te zorgen dat Margriet meer Nederlands kan, dan over roepingen zelf. Muwah :lol_roll:[/quote]

Dit is zo leuk van jullie! Ik ben dol op in 't Nederlands praten. Ik maak zorgen dat ik ga vergeten. Maar met dit en emailen verzenden naar mijn Belgische vriendinen, denk ik niet!

Ik vind de idee van alle de verschillende Nederlandse accents grappig. Iederen heeft mij gezegd dat 'Je kun niet de West-Vlaams begrijpen.' Maar wanneer ik heb naar Brugge gegaan, mijn Nederlands was niet zo goed, zo ik heb niet wel geluistered. Waarschinkelijk ik klinkt als een Vlaamse-Brabantse. :D Niet gelukkig, ik heb nooit naar Nederland gegaan, maar ik wil! Tis zo cool dat je kun alle over Europa gaan met de trein.

Link to comment
Share on other sites

puellapaschalis

@VA: tja, als niet horen we het snel genoeg denk ik...

@Margriet: zelf woon ik in het noorden, dus voor mij klinken Belgen...[i]vreemd[/i] :P Maar ja, een paar jaar geleden zeiden mensen hier dat ik met een Duits accent praatte :shock: dat vond ik minder dan prettig, zullen we maar zeggen :P

Waar ben je in België gaan kerken toen je daar was? Ze hebben daar hele mooie kerkgebouwen, hoor ik :)

@Hilde: niks ;) Maar 'k vind dat jij ons wel wat Noors mag leren hoor :D

Link to comment
Share on other sites

VeniteAdoremus

Margriet: ik kom uit Haarlem, dat wordt als het Algemeen Beschaafde Accent gezien. Dus ik HEB lekker geen accent :D Ik vind wel dat Vlaams heel mooi klinkt... vriendelijk.

Bij PuellaPaschalis in 't Noorden praten de mensen ook heel raar.

Link to comment
Share on other sites

FiereMargriet

[quote name='puellapaschalis' post='1752838' date='Jan 16 2009, 10:11 AM']@Margriet: zelf woon ik in het noorden, dus voor mij klinken Belgen...[i]vreemd[/i] :P Maar ja, een paar jaar geleden zeiden mensen hier dat ik met een Duits accent praatte :shock: dat vond ik minder dan prettig, zullen we maar zeggen :P

Waar ben je in België gaan kerken toen je daar was? Ze hebben daar hele mooie kerkgebouwen, hoor ik :)[/quote]

:) Een Duits accent? <_< De uitwisslingstudenten wie uit Duitsland wordt, 't Nederlands was heel makkelijk voor zij.

Ja, alle de kerken zijn zo mooi! Ik heb zoveel gezien! In Leuven wij hebben Sint-Pieterskerk gehad, maar ook de prachtige Begijnhof en de kerk met de 'relics' van Pater Damiaan! In Brussel tuurlijk is er de Cathedrale. Wanneer ik was in Antwerpen, was de nieuwe Bisshop praten in de Cathedrale van O.L.V. zo ik kun niet echt zien. Maar de kerk van Sint-Charles Borromeo was zo mooi en er was een Kerst-concert wanneer ik was er!

Ik heb een vraagje: Wanneer gebruiken wij de woord 'Sint' en wanneer 'Heilige'?

Link to comment
Share on other sites

FiereMargriet

[quote name='VeniteAdoremus' post='1753003' date='Jan 16 2009, 03:55 PM']Margriet: ik kom uit Haarlem, dat wordt als het Algemeen Beschaafde Accent gezien. Dus ik HEB lekker geen accent :D Ik vind wel dat Vlaams heel mooi klinkt... vriendelijk.

Bij PuellaPaschalis in 't Noorden praten de mensen ook heel raar.[/quote]

Ja, ik vind Vlaams zo mooi ook! Eerste het was heel moeilijk voor mij en ik ken een beetje Frans zo altijd ik heb in het Frans gedenkt. Maar nu Vlaams is makkelijker voor mij!

Link to comment
Share on other sites

puellapaschalis

[quote name='Era Might' post='1753012' date='Jan 16 2009, 10:09 PM']Dutch looks kind of like English, except the words are unintelligible.[/quote]

Klinkt alsof je de taal nooit gehoord hebt....

Vlaams klinkt...Belgs :P
Ik vermoed dat m'n "duits accent" kwam mede doordat er een hoop duitsers in m'n cursus nederlands was.

Link to comment
Share on other sites

puellapaschalis

[quote name='aalpha1989' post='1753039' date='Jan 16 2009, 10:48 PM']Niederländisch ist nur deutsch, aber hässlicher. Englisch auch.[/quote]

Nou ja zeg, maak dan je eigen topics als je in andere talen wilt :annoyed:

Link to comment
Share on other sites

[quote name='puellapaschalis' post='1753044' date='Jan 16 2009, 03:57 PM']Nou ja zeg, maak dan je eigen topics als je in andere talen wilt :annoyed:[/quote]


lol... It's so cool reading dutch when i know german... since dutch is basically between german and english i can read most of it...


(Aber noch werde ich hier mit meinem deutsch spammen... :D)

Link to comment
Share on other sites

puellapaschalis

[quote name='aalpha1989' post='1753047' date='Jan 16 2009, 11:01 PM']lol... It's so cool reading dutch when i know german... since dutch is basically between german and english i can read most of it...[/quote]

Hihi ja dat heb ik ook als ik duitse tv kijk....

Link to comment
Share on other sites

puellapaschalis

[quote name='FiereMargriet' post='1753005' date='Jan 16 2009, 09:55 PM']Ik heb een vraagje: Wanneer gebruiken wij de woord 'Sint' en wanneer 'Heilige'?[/quote]

Heilige is, denk ik, meer van een titel: de Heilige Augustinus, bijv. Sint is meer een deel van iemands naam: 'ja, ik was gister met sint Augustinus aan het kletsen.....'

Denk ik :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...